دیسکوگرافی والا موزیک
 مجموعه BACH 333 نسخه جدید آثار کامل باخ
مجموعه موسیقی کلاسیک BTHVN 2020 – نسخه جدیدی از کامل ترین آثار لودویگ فان بتهوون
 مجموعه بسیار ارزشمند Deutsche Grammophon The Essentials
 پانصد آلبوم برتر تمام دوران از نگاه مجله رولینگ استون
فول آلبوم ادی کاکرن (Eddie Cochran)
مختص کاربر ویژه 1398/11/14

ادی کاکرن (Eddie Cochran) (زاده ۳ اکتبر ۱۹۳۸ – درگذشته ۱۷ آوریل ۱۹۶۰) هنرمند آمریکایی و پیشرو در سبک راک اند رول بود که تاثیر بسیار مهمی بر سبک راک داشت.

C’mon Everybody، Somethin’ Else و Summertime Blues از شاخص‌ترین کارهای او هستند. او علاوه بر خوانندگی و نواختن گیتار، می‌توانست پیانو، درامز و بیس هم بنوازد.

کاکرن در مینه سوتا به دنیا آمد و در اوایل دهه پنجاه همراه با خانواده‌اش به کالیفرنیا مهاجرت نمود. او از سنین پایین شیفته موسیقی بود. در گروه سرود مدرسه موسیقی می‌نواخت و مشغول یادگیری گیتار بلوز بود. در ۱۹۵۵ در طی یک شو موسیقی با گیتاریستی به نام هانک کاکرن ملاقات کرد، آن‌ها همکاری دونفره‌ای را شروع کردند و با این که رابطهٔ فامیلی با هم نداشتند، نام برادران کاکرن را برای خود انتخاب کردند. همکاری آن‌ها یک سال بیشتر طول نکشید.

نخستین موفقیت کاکرن تابستان ۱۹۵۶ و در فیلم کمدی و موزیکال The Girl Can’t Help It رقم خورد. او در این فیلم آهنگ Twenty Flight Rock را اجرا کرد. موسسه لیبرتی رکوردز بلافاصله با او قراردادی برای ضبط کارهایش امضا کرد.

کاکرن در ۲۱ سالگی و در اثر یک تصادف در انگلیس (سال ۱۹۶۰) کشته شد. او برای برگزاری تور بریتانیایی اش به انگلیس رفته بود. گرچه موفقترین آهنگهای او در زمان حیاتش منتشر شده بودند، ولی بیشتر آهنگهایش بعد از مرگش فرصت انتشار یافتند. در ۱۹۸۷ کاکرن به تالار مشاهیر راک اند رول راه یافت. آهنگهای او توسط گروه‌های بزرگی کاور شده‌اند: گروه The Who، گروه بیچ بویز، گروه بیتلز، گروه لدزپلین، گروه UFO و… از آن جمله‌اند.

آلبوم جدید اضافه شد. (1400.09.01)

  • 2021 – Our Favorites
نظرات کاربران
ما منتظر نظرات شما هستیم
این بخش صرفا برای بیان نظر شما در مورد مطالب سایت می باشد.
از ایجاد هرگونه بحث های سیاسی و مذهبی بپرهیزید. از توهین به دیگر کاربران و تبلیغ وب سایت های دیگر خودداری کنید.
برای ارسال نظر، لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
والا موزیک در شبکه های اجتماعی
@vmusicir@v_music
پربازدیدترین