دیسکوگرافی والا موزیک
 مجموعه BACH 333 نسخه جدید آثار کامل باخ
مجموعه موسیقی کلاسیک BTHVN 2020 – نسخه جدیدی از کامل ترین آثار لودویگ فان بتهوون
 مجموعه بسیار ارزشمند Deutsche Grammophon The Essentials
 پانصد آلبوم برتر تمام دوران از نگاه مجله رولینگ استون
مجموعه کامل موسیقی هارپسیکورد ژان هنری آنگلبرت با اجرای فرانچسکو سرا
مختص کاربر ویژه 1394/05/14

ژان هنری آنگلبرت موسیقی دان، نوازنده ارگ و هارپسیکورد در کشور فرانسه به دنیا آمد. پدرش کفاشی مرفه بود. وی اولین سمت خود را از برادر پادشاه به عنوان هارپسیکوردیست دریافت کرد. از وی آثاری به جا مانده که تسلط کامل وی را در ترکیب الحان نشان می دهد و کمک قابل توجهی به تکامل ژانرمقدمه unmeasured نموده است.

هارپسیکورد یکی از سازهای کلاویه‌ای است. شکل ظاهری هارپسیکورد تقریباً شبیه پیانو است اما شیوهٔ ایجاد صدا در این دو ساز با هم تفاوت‌هایی دارد؛ در هارپسیکورد با فشردن کلاویه‌ها و حرکت اجزای یک سیستم مکانیکی متصل به آن‌ها، زائده‌های کوچک مضراب‌مانند سیم‌ها را به ارتعاش درآورده و صدا ایجاد می‌شود.

این ساز نزد موسیقی‌دانان دورهٔ رنسانس و باروک محبوبیت زیادی داشته و یکی از مهم‌ترین سازهای کلاویه‌ای موسیقی اروپایی از قرن شانزدهم تا نیمهٔ آغازین قرن هجدهم میلادی بوده‌است. در این دوره با فراگیر شدن پیانو، به مرور محبوبیت هارپسیکورد رو به کاهش گذاشت. در قرن بیستم میلادی به‌خاطر استفاده در اجرای آثار قدیمی و برخی آثار مدرن استفاده از هارپسیکورد دوباره رواج یافت.این ساز در دوره باروک به عنوان ساز همراهی کننده به کار می رفت.غالباً برای این ساز آهنگساز به صورت باس شیفره یا شماره گذاری شده به گونه ای استفاده می کرد که نوازنده اجازه بداهه نوازی در آکوردهای تعریف شده را داشت.

هارپسیکورد در شکل و اندازه‌های مختلفی وجود دارد گرچه عملکرد همهٔ آن‌ها یکسان است. دیگر سازهای خانوادهٔ هارپسیکورد-که از نظر اندازه کوچکتر از آن هستند-ورجینالز، میوسلر و اسپینت هستند.

Francesco Cera - Jean-Henri d Anglebert - Complete Harpsichord Music

لینک‌های دانلود فول آلبوم

در صورتی که برای ادامه دادن دانلود های نیمه تمام مشکل دارید، لینک جدید دانلود آن فایل را مجددا از سایت کپی کرده و در فیلد آدرس در IDM جایگزین نمایید.
قبل از دانلود حتما فیلتر شکن خود را غیر فعال کنید!!!
نظرات کاربران
ما منتظر نظرات شما هستیم
این بخش صرفا برای بیان نظر شما در مورد مطالب سایت می باشد.
از ایجاد هرگونه بحث های سیاسی و مذهبی بپرهیزید. از توهین به دیگر کاربران و تبلیغ وب سایت های دیگر خودداری کنید.
برای ارسال نظر، لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
والا موزیک در شبکه های اجتماعی
@vmusicir@v_music
پربازدیدترین